Polkeeko myynti paikallaan?
Myynti kuntoon
Tuntuuko siltä, että myynti polkee paikallaan ja tuloksia ei synny? Vai onko myynti epäjärjestelmällistä, jopa sekavaa? Onko tilanne se, että toimitusjohtaja vastaa myös myynnistä ja myyntiponnistelut jäävät hieman puolitiehen? Usein tällaisessa tilanteessa on tarve tehdä joitain muutoksia olemassa olevaan toimintaan, suunnitella ja organisoida myyntitoimintoja eri tavalla, pohtia onko oikeat henkilöt tekemässä oikeita asioita ja onko heillä riittävät resurssit tehdä myyntityötä sillä tasolla, että tuloksia voidaan odottaa.
Eforten osaajilla on pitkä kokemus pk-yritysten myynnin ja myynnin johtamisen ongelmista ja niiden ratkaisemisesta. Olemme työtä pelkäämättömiä ja esimerkillä johtavia tekijöitä, joten tuloksia, joita meidän kanssa voi odottaa ovat konkreettisia ei pelkkiä suosituksia paperilla.

- tehostaa myyntiä,
- löytää uusia asiakasryhmiä tai laajentaa myyntikanaviasi,
- kehittää asiakkaiden hoitomallin,
- arvioida myyntiorganisaation toimivuutta ja tuloksellisuutta,
- selkeyttää myynnin rooleja ja työtehtäviä,
- löytää uusia asiakkaita ja/tai myyntikanavia tai
- parantaa katetta ja/tai kasvattaa asiakasmääriä ja tehdä parempaa tulosta
- myyntitoimintojen arviointiin
- myynnin uudelleen organisointiin
- myyntitoimintojen ja henkilöstön työn tehostamiseen
- myyntikatteen parantamiseen asiakkaita menettämättä
- myynnin vuosisuunnitteluun
- uusien myyntikanavien kartoitukseen ja valloitukseen
- uusasiakashankintaan
- myyntityön kehittämiseen
- myynnin johtamisen malli
- asiakastyön arviointiin
- uuden asiakkaidenhoitomallin rakentamiseen sekä käyttöönottoon