Mitä on palvelumuotoilu ja mitä yritys hyötyy siitä?

Mitä on palvelumuotoilu ja mitä yritys hyötyy siitä?

BLOGI. Palvelumuotoilulla pyritään siihen, että palvelukokemus vastaa käyttäjän tarpeita, mutta on toteutettavissa liiketaloudellisesti järkevästi yritykselle. Palvelumuotoilu varmistaa, että palvelu on hyödyllinen ja helppo käyttää asiakkaalle. Asiakaan palvelukokemus muodostuu erilaisista palvelun kontaktipisteistä, palveluhetkistä ja palvelupolusta. Kun nämä asiat on huomioitu ja mielellään myös testattu palvelua tavoitellun kohderyhmän parissa, voidaan lähteä turvallisemmin mielin lanseeraamaan uutta palvelua. Palvelumuotoilua kannattaa tehdä jatkuvasti, mutta erityisesti ennen uuden palvelun lanseerausta.

Yritys hyötyy palvelumuotoilusta: 

  • varmistut, että uusi tuote oikeasti vastaa kohderyhmän tarpeisiin ja ratkaisee heille relevantteja ongelmia
  • saat selville, mikä on asiakkaillesi kriittistä ja mikä ei ja näin voit painottaa olennaisia asioita palvelun tuottamisessa sekä sen myymisessä ja markkinoinnissa, jolloin palvelun kannattavuus paranee, asiakkaalle epäolennaiset asiat voi huoletta jättää pois
  • käyt läpi palvelun tuottamisprosessin, jolloin voit viimeistään varmistaa, kannattaako palvelu tuottaa, kuten se on suunniteltu sillä hinnalla, millä se on aiottu myytävän
  • saat koko organisaatiosi keskustelemaan keskenään ja tuottamaan yhdessä palvelun asiakkaalle
  • asiakaskokemus on lähempänä tavoiteltua ja reklamaatioiden määrä on vähäisempi alkuvaiheessa

Oletko lanseeraamassa uutta palvelua, ota yhteyttä. Säästämme aikaasi ja turvaamme paremman asiakaskokemuksen asiakkaillesi.