Ajankohtaista

Mitä on palvelumuotoilu ja mitä yritys hyötyy siitä?

Mitä on palvelumuotoilu ja mitä yritys hyötyy siitä? BLOGI. Haluatko parantaa yrityksesi tulosta? Jos asia kiinnostaa lue pidemmälle ja jos haluat viedä asian käytäntöön pyydä meiltä apua! Palvelumuotoilulla pyritään siihen, että palvelukokemus vastaa käyttäjän tarpeita, mutta on toteutettavissa liiketaloudellisesti järkevästi yritykselle. Palvelumuotoilu varmistaa, että palvelu on hyödyllinen ja helppo käyttää asiakkaalle. Asiakaan palvelukokemus muodostuu erilaisista palvelun…
Lue lisää

Mitä on tuotteistaminen ja mitä siitä hyötyy?

Mitä on tuotteistaminen ja mitä siitä hyötyy? BLOGI. Tuotteistaminen tarkoittaa tuotteen tai palvelun ja sen tarjoaman hyödyn kiteyttämistä ja tuotteen tai palvelun vakiointia. Tuotteistamisprosessissa kuvataan tuotteen tai palvelun eri osat ja vakioidaan niitä. Asiakaskohtainen räätälöinti ei ole poissuljettua, mutta se tehdään harkiten ja ennalta päätetyin tavoin. Näin säästetään työaikaa ja ylläpidetään palvelun tai tuotteen kate tavoitellulla tasolla. Ulkoisessa…
Lue lisää

Innovaatiosetelillä tuotteiden ja palveluiden lanseeraaminen

Innovaatiosetelillä tuotteiden ja palveluiden lanseeraaminen Onko yrityksesi kehittänyt uuden palvelun tai tuotteen? Tuntuuko uuden palvelun lanseeraaminen vaikealta tai onko innovaatiota vaikea selittää ulkopuolisille? Onko myynti- ja markkinointimateriaalien teko vaikeaa? Jos pohdit näitä, pyydä apua ammattilaisilta, mutta ns. ilmaiseksi TEKESin myöntämällä innovaatiosetelillä. Yritys voi hakea TEKESiltä uuden tuotteen tai palveluiden markkinoille tuontiin jopa 5 000 euroa + alv apua mm. tuotteistamiseen,…
Lue lisää

Ethän hukkaa asiakkaasi aikaa? Kuinka vastaat tarjouspyyntöön?

Ethän hukkaa asiakkaasi aikaa? Kuinka vastaat tarjouspyyntöön? BLOGI. Teemme asiakkaillemme jatkuvasti markkinoinnin sekä viestinnän ostamista ja yksi asia, johon törmäämme on se, että kirjalliseen tarjouspyyntöön vastataan vajavaisesti. Lähetämme tarjouspyynnön, jossa erittelemme asiat, joihin tarvitsemme vastausta, mutta emme silti saa vastauksen kuin osaan asioista tai jopa vain hintaan. Herkästi kriittiset asiat kuten toteutusaikataulu tai perusteet tarjouksen…
Lue lisää

Haussa uusi mainostoimisto – mitä ottaa huomioon?

BLOGI. Etsitkö uutta mainostoimistoa vauhdittamaan kasvua tai tekemään kohderyhmääsi kiinnostavia kampanjoita? Vai tuskailetko, pitäisikö etsiä viestintätoimisto tai jopa some-asiantuntija? Lue ohesta lisää, mitä pk-yrityksen kannattaa ottaa huomioon, kun harkitsee mainostoimiston tai minkään toimiston palkkaamista kasvun kiihdyttäjäksi. Ohesta saat vinkkejä myös markkinointisi suunnitteluun. Suuri osa yrityksiä, mutta myös kunnalliset ja valtiolliset organisaatiot yhä käyttävät paljon mainostoimistoja kasvattamaan myyntiään ja näkyvyyttään tai jakamaan…
Lue lisää

16 tapaa aktivoida ja osallistaa kohderyhmääsi Facebook-sivullasi

16 tapaa aktivoida ja osallistaa kohderyhmääsi Facebook-sivullasi INFOGRAAFI. Kun pk- tai mikroyrityksen Facebook-sivu on perustettu, kannattaa tätä ilmaismediaa hyödyntää. Facebook-sivun näkyvyys perustuu siihen, kuinka hyvin saat aktivoitua ja osallistettua seuraajasi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, kuinka hyvin he kommentoivat, tykkäävät ja reagoivat muuten tilapäivityksiisi. Aktiivisuuden ylläpito ei kuitenkaan arjen kiireissä ole helppoa, joten annamme avuksesi muistilistan Facebook-sivun seuraajien aktivointiin ja…
Lue lisää

Miten rakennat kiinnostavan Facebook-sivun?

Miten rakennat kiinnostavan Facebook-sivun? INFOGRAAFI. Monet pk- ja mikroyrittäjät pohtivat, mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon, kun perustaa yritykselleen Facebook-sivun. Sivun perustamisen jälkeen on usein haasteena keksiä riittävästi kiinnostavaa sisältöä. Helpottamaan niin b2b- kuin b2c-yrityksen Facebook-sisällöntuotantoa koostimme infograafin tärkeimmistä asioista kiinnostavan Facebook-sivun luomiseksi.  10 kohtaa – Miten rakennat kohderyhmällesi kiinnostavan Facebook-sivun -infograafissa käsitellään sivun perustamiseen liittyvät vinkit sekä ohjeita sivun…
Lue lisää

Parempi tuotto tapahtumainvestoinnille tapahtumaviestinnällä

Parempi tuotto tapahtumainvestoinnille tapahtumaviestinnällä BLOGIJUTTU. Monet yritykset toteuttavat vuosittain useita tapahtumia, mutta vain harvat hyödyntävät tapahtumaviestintää moninkertaistamaan näkyvyytensä. Paremmalla tapahtumaviestinnällä saadaan parempi tuotto tapahtumainvestoinnille. Miten? Tässä tapahtumaviestinnästä yhteenvetoa. On messuja siellä, on messuja täällä, on asiakastilaisuuksia ja lisäksi järjestetään monia koulutuksia eri kohderyhmille, jne. Jopa pienet toimijat panostavat helposti tuhansia euroja tapahtuman järjestämiseen, ulkoasuun ja paikallaoloon (työtunnit ja matkakulut), mutta…
Lue lisää

Miksi pk-yrityksellä kannattaa olla strategia?

Miksi pk-yrityksellä kannattaa olla strategia? BLOGIJUTTU. Teemme töitä pk-yritysten kanssa ja tavoitteenamme on aina auttaa yritystä tehostaa toimintaansa ja parantaa tulosta. Törmäämme usein tilanteeseen, jossa yrityksen strategiaa ei ole määritetty kovinkaan tarkkaan. Strategialla emme tarkoita monikymmensivuista asiantuntijakonsultin tekemää prujua, joka lojuu toimitusjohtajan kaapissa mapissa vaan yksinkertaista ppt-esitystä, Word-dokumenttia tai jopa vaan piirrosta siitä, mitä teemme,…
Lue lisää

Lyhyt katsaus videoviestintään

Lyhyt katsaus videoviestintään BLOGIJUTTU. Videot ovat yksi yleisin tiedon jakotapa nykyään. YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone. Asiakkaat haluavat tiedon nykyään helposti, mielellään kännykästään, missä vaan ja milloin vaan. Videoiden avulla parhaimmillaan voidaan vähentää asiakaspalvelutarvetta ja parantaa asiakaskokemusta. Niillä voidaan myös taklata useampi haaste kerrallaan, kuten parantaa tuotteen varastonkiertoa sekä opettaa asiakasta käyttämään tuotetta. Videot…
Lue lisää